Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Piekarach Śląskich zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy w Piekarach Śląskich.

Data publikacji strony internetowej: 2003-07-18. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-03.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-01-14. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jakub Machaj, dostepnosc@puppiekary.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 288 69 73. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

  1. Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Piekarach Śląskich przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Przed budynkiem Urzędu, po stronie wschodniej, wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
     
  2. Do budynku prowadzą dwa wejścia: od strony południowej oraz od strony zachodniej. Wejście zachodnie jest dostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich nie posiada żadnych barier architektonicznych. Dla osób na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze - w budynku nie ma windy.
     
  3. Obsługa klientów niepełnosprawnych odbywa się na specjalnie wyznaczonych stanowiskach umiejscowionych na parterze Urzędu.
     
  4. Budynek Powiatowego Urzędu Pracy posiada jedną toaletę dla osób niepełnosprawnych. Toaleta znajduje się na parterze Urzędu.
     
  5. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
     
  6. W Powiatowym Urzędzie Pracy nie ma pętli indukcyjnych.
     
  7. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Na prośbę osoby niedowidzącej istnieje możliwość udostępnienia wybranych wydruków w druku powiększonym. Wewnątrz budynku brak oznakowania kontrastowego.
     
  8. Osoby posługujące się językiem migowym chcące umówić się na spotkanie z pracownikiem urzędu, proszone są o przesłanie swojego zgłoszenia na adres poczty elektronicznej: dostepnosc@puppiekary.pl, lub na numer faksu: 32 288 69 73. Zgłoszenie powinno zawierać informacje o preferowanej metodzie komunikacji (PJM, SJM, SKOGN) oraz krótki opis sprawy, której spotkanie będzie dotyczyło. Powyższe zgłoszenie należy przesłać na minimum 3 dni robocze przed planowaną datą wizyty w urzędzie.
Wytworzył:
Udostępnił:
Jakub Machaj
(2020-09-22 11:02:23)
Ostatnio zmodyfikował:
Jakub Machaj
(2024-03-21 10:52:31)